Hoe creëert u content die verkoopt?

Van Kester Content Marketing heeft kennis over de nieuwste online marketingtechnieken, expertise in de productie van video en fotografie, kan professionele teksten produceren en is specialist in het bouwen van een merkbeeld. We beheren en creëren content en voeren organische en betaalde strategieën uit voor bedrijven.

Hier, in alle beknoptheid, de kennis die wij u bieden over het verkopen via social media:


1. Pure passie overtreft de productie. Een snelle, actuele, duidelijke en menselijke post zal beter resoneren bij uw publiek dan een perfect verfijnde merkboodschap. Actieve consumenten op social media voelen feilloos aan wanneer u als leverancier niet authentiek bent. Volgers verwachten premium content van uw merk. Volg daarom uw passie – niet de richtlijnen van de massa – bij het creëren van content.


2. Gemeenschap is koning. U moet uw sociale omgeving verzorgen, beheren en koesteren. Uw content is waarom u koning bent. Vergeet dat niet. Luister goed naar waar uw publiek mee bezig is.


3. Wees gedreven en richt u op betrokkenheid. Succesvolle merken op social media investeren niet in een enkele keer viraal gaan. Ze creëren een continue reeks berichten die het merkimago en de persoonlijkheid opbouwen. Ze bieden consumenten vele mogelijkheden voor betrokkenheid en investeren tijd en geld in creatieve promoties, video’s, afbeeldingen en informatie om hen te overtuigen actie te ondernemen.


4. Denk klein om groot te zijn. Weersta de verleiding om iedere gelegenheid aan te grijpen. Wees gedisciplineerd in wat u maakt, met wat u zegt en met hoe u het zegt. Blijf toegewijd om uit te drukken wat uw merk is en waar het voor staat. Als u het verlangen naar bereik loslaat, komt u erachter dat 1.000 fans vele malen waardevoller zijn dan 10.000 matig geïnteresseerde volgers.


5. Bouw een universum, niet gewoon content. Merken zijn gewend om producten aan mensen te verkopen, niet om ze als vriend te onderhouden. Ze worstelen met deze nieuwe directe relatie.


Wij hebben geleerd dat geïnteresseerden die iets bij een merk willen kopen, veel eerder direct de website bezoeken dan er verbinding mee maken op een sociaal platform.


Los dit op door een van de volgende twee methoden toe te passen – of u kunt beide gebruiken: Ga de samenwerking aan met sociale beïnvloeders. Of uw merk heeft alles te bieden om zelf een gemeenschap van fans op te bouwen. Deze merkgemeenschap kan uitgroeien tot een multiplatform-universum dat een stabiele stroom promotors levert.


6. De omzet groeit wanneer deze verdwijnt. Mensen houden niet van verkooppraatjes op social media, zelfs als producten via een innovatief format worden aangeboden. Als u iemands recreatieve of informatieve online ervaring verstoort, wordt u op stil gezet, genegeerd of zelfs gemeden.


Stop met het meten van weergaven. Dat is alsof u een avondje stappen in de stad beoordeelt aan de hand van het aantal keren dat iemand u met zijn ogen heeft uitgekleed. Meet het succes van uw merk aan de hand van de echte verbindingen die u smeedt. Als u de kwaliteit van uw gemeenschap laat groeien in plaats van de omvang van uw bedrijfsresultaten, zullen beide toenemen.


© 2021 geschreven door:







12 keer bekeken0 reacties

Recente blogposts

Alles weergeven